تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/27 - 19:15
کد خبر: 516736

نگاهی بر حواشی زمزمه‌های بازگشت برخی عناصر ضد انقلاب به دانشگاه‌ها؛

زمزمه‌های بازگشت عناصر ضد انقلاب به دانشگاه/ ماجرای در نظر گرفتن اختیارات فراقانونی برای وزیر چیست؟

زمزمه‌های بازگشت عناصر ضد انقلاب به دانشگاه/ ماجرای در نظر گرفتن اختیارات فراقانونی برای وزیر چیست؟

در این گزارش به حواشی بازگشت به دانشگاه برخی از فعالان اغتشاش‌گر خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دنبال به جریان افتادن موضوع «بازگشت دانشجویان تعیلقی» به دانشگاه‌ها بنا بر تاکیدات مکرر رئیس جمهور در در جلسات مختلف و روزهای اخیر، حواشی ناظر به بازگشت برخی از چهره‌ها نیاز هرچه بیشتر به بازبینی و اتخاذ تصمیم و رویه قانونی و قاعده‌مند‌تری را روشن می‌نمایند؛ چراکه بی‌گمان صرف نظر از بکارگیری «رافت اسلامی»، نحوه و شمولیت آن مقدماتی را می‌طلبد که متاسفانه در اقدامات اخیر مسئولان و متولیان به چشم نمی‌خورد.
از همین رو در این گزارش به حواشی حضور برخی از افراد و سابقه آنها در گذشته و در دانشگاه اشاراتی خواهیم داشت، که روشن باشد، همه دانشجویانی که مشمول تعلیق یا اخراج از محیط تحصیل قرار گرفته‌اند قابلیت و صلاحیت بازگشت به دانشگاه‌‌‌ را بر اساس دلایلی که در این گزارش خواهد آمد، ندارند.


این چهره «مطهره گونه‌ای» نمونه‌ای از فعالان و چهره‌های حامی اغتشاشات 1401 ، از دانشجویان دانشگاه تهران، که در ادامه برخی از مواضع عنادورزانه او نسبت به جمهوری اسلامی آورده خواهد شد، در پی به راه افتادن فضای بازگشت دانشجویان تعلیقی به دانشگاه در شبکه اجتماعی«X» یا همان توئیتر، شروع به انتشار مطالبی کرده است که این سوال را باید برای مسئولان متولیان اجرای طرح بازگشت دانشجویان به دانشگاه، باید ایجاد کند که چگونه ممکن است فردی که نه به اسلام، نه نظام اسلامی و نه حتی به شخص رئیس جمهور که خود دستور بازگشت دانشجویان را صادر کرده است معتقد و مقید نبوده و بر اساس مطالب مندرج شده توسط وی در شبکه ایکس نظام جمهوری اسلامی را «استبداد دینی» معرفی کرده است و همچنین به رهبر انقلاب اسلامی نیز توهین کرده است. لذا سوالی که مطرح است این است چگونه اجازه ورود چنین افرادی را میتوان به دانشگاه داد؟ 

همانطور که ذکر شد، مطهره گونه‌ای، با انتشار این مطلب علاوه با «شر مطلق» و «استبدادی» خواندن نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور پرشکیان را نیز در سمت ریاست جمهوری را موضوعی بی‌اثر خوانده است. در ادامه نیز تصویری از ابراز امیدواری نسبت به بازگشت وی را به فضای دانشگاه می‌بینید: 

در ادامه نیز توئیت درخور توجه دیگری از این فرد می‌بینید: 

 

 

 

 

علاوه بر موضوعی که تاکنون شرح آن رفت اخبار مکاتبه معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با روسای دانشگاه‌ها و ابلاغ شیوه نامه جدید ۱۴۰۳ وزارتین علوم و بهداشت، نیز سوالات و ابهامات زیادی را برانگیخته است؛ موضوع از این قرار است که محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور توقف احکام تمام دانشجویانی را که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعلیق شده‌اند، صادر کرد. این دستور در پی‌نوشت نامه تقاضای دکتر مسعود حبیبی معاون جدید دانشجویی ـ فرهنگی این وزارتخانه صورت گرفته است.

حال سوالی که مطرح این است که بر چه اساسی چنین اختیاری به وزیر تفویض شده است؟! 

نکاتی که در این خصوص وجود دارد به این شرح است:

اولا، مفاد اصلی شیوه نامه آیین نامه انضباطی دانشجویان جدید که امروز ابلاغ گردیده، همان شیوه نامه ۱۳۹۸ است و به عبارتی به همان دوره قبل از ۱۴۰۱ برگشته است. با این تفاوت که در ماده ۱۰۳ شیوه نامه اختیاراتی برای وزیر در نظر گرفته شده است که می تواند احکام را تعلیق و به شورای مرکزی برای بازنگری ارجاع دهد.

دوما، با توجه به اینکه شیوه نامه باید برگرفته از آیین نامه باشد و در آیین نامه چنین حقی را برای وزیر قائل نیست، از این رو بند فوق محل ایراد است. ناظر به موضوع فوق سوال دیگری که مطرح می شود این است که ابلاغ کننده بدون داشتن اختیارات در شیوه نامه؛ آیا می تواند برای خود اختیارات در نظر گرفته و آن را ابلاغ کند؟!

***در ادامه تصاویر نامه نگاری فوق آورده شده است: 

مع الوصف با عنایت به مواردی که تاکنون مطرح شد، شایسته است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به موارد مطروحه در این گزارش توضیح دهند و همچنین تکلیف بازگشت به دانشگاه عناصری همچون مطهره گونه‌ای نیز روشن شود.

گزارش از هادی هدایت‌زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرصت‌های برابری را برای همه افراد فراهم کنیم
وعده‌های رئیس بانک مرکزی برای پرداخت وام ‌ازدواج⁩ و فرزندآوری
علت اختلال امروز اینترنت مشخص شد
کشف و توسعه داروهای جدید با هوش مصنوعی
مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی رایان برگزار می‌شود
نتانیاهو همزمان با وقوع حادثه امنیتی در لبنان تشکیل جلسه داد
کشورهای مدعی به‌جای دخالت در امور داخلی ایران، به فهرست سیاه حقوق‌بشری خود بپردازند
اولین واکنش حزب‌الله لبنان به حادثه تروریستی بیروت
فیلم/ وضعیت جراحت سفیر ایران در لبنان درپی انفجار پیجرها
شکستن شیشه قفس توسط شیر نر در باغ وحش ارم
پشت پرده انفجار پیجرها در لبنان
ببینید | تصاویر دلخراش از داخل یکی از بیمارستان‌های بیروت پس از حمله سایبری
ببینید | تصاویر تکان‌دهنده شدت جراحت مردم در پی انفجار پیجرها
استعفای زودهنگام ضرغامی از هلدینگ گردشگری بنیاد مستضعفان
زمزمه‌های بازگشت عناصر ضد انقلاب به دانشگاه/ ماجرای در نظر گرفتن اختیارات فراقانونی برای وزیر چیست؟
عکس | تصویری از مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان که گفته می‌شود براثر انفجار پیجر زخمی شده است.
توئیت جدید صفحه سایت رهبر انقلاب با یک هشتگ خاص
عکس | تصویری دلخراش از زخم و خونریزی دست یک لبنانی بعد از انفجار تلفن همراه در دستش
سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه صادر کرد
آیا استعفای ماکرون قریب‌الوقوع است؟
شرایط ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نوورود شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top